day ten

min utbildning/jobb

jag började min skolgång på käpplundaskolan, gick där ett år innan jag flyttade och började på svärtagårdsskolan här i skultorp. var en kaxig liten tjej som gärna sa emot lärarna så fort jag fick tillfälle. Gick ur 6:an och började på högstadiet, vasaskolan i skövde. kaxigheten fanns fortfarande där och det visade sig i betygen att jag inte var lärarnas mest omtyckta elev. gick ut med 245 poäng i bagaget och det räckte till en plats på omvårdnad. Sommaren innan gymnasiet fick jag mitt första riktiga sommarjobb, som jordgubbsförsäljare. Sen började jag gymnasiet, slutade upp med kaxigheten och betygen fick ett rejält lyft. sommaren 2009 hade jag dubbla sommarjobb, på äldreboendet i hentorp och som jordgubbsförsäljare. Gymnasiet flöt på och sommaren 2010 fick jag sommarjobb som badvakt på skara sommarland. finns nog inget jobb i världen som någonsin kommer kunna slå det, det var så kul att gå till jobbet! Nu går jag i trean på gymnasiet och jobbar extra som tim-vikare på hemvården i centrum. Snart slutar jag skolan för gott och det med fina betyg som jag verkligen har gjort mig förtjänt av. så var det med den saken!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0