day eighteen, nineteen and twenty

mitt favoritplagg

mitt favoritplagg är faktiskt en BH, tro det eller ej! den är från bikbok och ser ut som överdelen på en tubtopp. älskar den! den sitter uppe perfekt och man kan ha den under kläder med öppning i ryggen, med djup urringning eller som en genomskinliga utan att se slampig ut. den är så skön att jag brukar ju runt och mysa i den här hemma, sitter inte åt, men ramlar inte ner, skaver inte. använder den lite för ofta, så jag har faktiskt två, så jag kan byta av. love it!

min tro

jag har vart lite velig i min tro, vet fortfarande inte vad jag tror på eller om jag tror på något om jag ska vara ärlig. har gått på en hel del kristna möten, vart på massa kristna läger, vart med i olika kyrkor men har ändå inte fått grepp om hela den där grejen. när jag var lite yngre och mer osäker på mig själv ville jag ha något att tro på för att det kändes tryggt, men nu känner jag att jag klarar mig lika bra utan. samtidigt kan jag bli lite avundsjuk på folk med stark tro och jag tycker att det är häftigt om jag ska vara ärlig. samtidigt som jag inte tror på någon gud, känns det ändå på nått sätt konstigt att vi blev skapade av en ren slump. det känns som att något eller någon hade ett finger med i spelet någonstans, men vad vet jag.

min barndom

hade en vad jag minns väldigt trygg och bra uppväxt. bodde fram tills jag var 6 i dälderna i ett radhus där det bodde barn i min ålder i vart enda hus, lekte jämt med alla barn på gatan och vad jag kommer ihåg var det inte ofta vi var osams. jag var en killtjej, lekte inte med dockor, hatade rosa, hatade klänningar, lekte rally med bobbycaren med killarna på gatan och min favoritleksak var min bilbana. flyttade till skultorp, till en stor villa, med stor tomt, en fin skog där jag lekte mycket med min syster och mina kompisar och med en sjö precis i närheten. fanns inte så mycket mer man kunde önska. kom in lite huxflux i en klass efter halva terminen i ettan där alla redan hade parat ihop sig två och två, men som den pajas jag var blev jag omtyckt på grund av min fräckhet och mina skämt som jag inte var blygsam med.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0