your my wonderwall

hej dålig update! jag ursäktar!

i torsdags hände en inte allt för rolig sak, kände helt plötsligt en olidlig smärta i ryggen, som stålade ner mot benet. fick senare konstaterat att det är en inflammerad muskel i ryggen som ligger och trycker på min ischaserv så att den ligger i kläm, verkligen inte det minsta kul. så jag fick skippa träningen i torsdags och ligga hemma och kurera mig med värmedyna!


äckliga nerv :(

I skolan i fredags var jag hela förmiddagen utklädd till madicken, ledde runt små söta barn från ett dagis så att dom skulle få höra på lite olika berättelser och så, vi firade nämligen barnbokens dag. mycket mysigt, och underbara härliga barn som hade som framtidsdrömmar att bli allt från påskharar till balettdansöser. på eftermiddagen fick vi besök från irland, våran engelsklärares ex man som är utbildad massage-terapeut med inriktning på idrottsskador kom nämligen för att lära ut några av sina massagetekniker. det hela slutade med att jag fick en härlig massage av honom för att han skulle lätta trycket på min ischiasnerv, gick därifrån haltandes och med mer smärta än innan. men han sa att det skulle vara så i början, och att det sen skulle släppa. får hoppas på det, för det här är inte kul. på kvällen laddade jag om, det vankades 18-års fest! var på förfest hos emilia med mina goa brudar, drog sedan till festen och dansade skiten ur alla, spårad, härlig och underbar kväll!

upp tidigt på lördagen, åkte till martinas sim-uppvisning, och vad duktig hon var mitt lilla vattendjur! simmade i stora bassängen helt själv, utan problem flera längder, och med finare simteknik än jag. åkte direkt upp till örebro efter uppvisningen, där var det kalas för min lilla kusin alexsandra som har fyllt 6 år! full rulle och stoj&stim hela eftermiddagen och kvällen! kom hem vid 9 och jag slocknade direkt med en värkande rygg.

hahaha, äntligen har vi kommit fram till idag! ni som orkade läsa allt ska ha en eloge. jag lovar en bättring! idag har jag inte gjort mycket vettigt för världen, sov längre, lallade runt hela dagen i morgonrock och lyssnade på musik. vid 3 var det våffelkalas hos farmor, mycket efterlängtat och gott! fick inga våfflor på våffeldagen i torsdags, men det tog jag igen idaf hos farmor, haha! nu på kvällen har jag vart hos min vän annie och bara myst, så himla skönt med en sån kväll! vi har ätit varma mackor, kräftor, pratat, lyssnat på musik och bara tagit det så lungt som möjligt!

dåligt med bilder tagna har det blivit i helgen också, så inte ens det kan jag kompensera upp detta långa tråkiga inlägg med!


hos annie. älskar hennes egendesignade vägg! hon har skrivit små
citat och fina ord på hela väggen själv. jättefint och personligt!


jag just nu!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0