doctor, doctor

har varit lite lättretlig idag, iallafall efter lunch, så ni höll nog inte tummarna tillräckligt hårt och länge igår. men humöret blir säkert bättre ikväll! skolan var helt som vanligt, i matsalen bjöds det på bakpotatis och skagenröra (trodde vi ja), när vi kom till matsalen fick vi istället skinkröra att ha i bakpotatisen för att tjockisarna på min skola hade tagit slut på skagenröran. så då fick vi tvinga i oss skinkröran istället, inte okej. efter lunchen hade jag ett läkarbesök för min mage. har haft väldigt stora och svåra problem med magen, men dom hittar inte felet, och det är liksom ingen vanlig stress mage (IBS), som är uppblåst och kniper ibland, utan det här är tyngre saker, och ingen har någon riktig förklaring till varför. det är skitjobbigt rent ut sagt, att ha sånna svåra problem och att ingen kan förklara dom. har varit hos miljoner olika läkare, men jag har alltid gått därifrån med världens ångest, det har kännts som att dom aldrig tar mig på allvar, liksom bara viftat bort allt med att dom inte har någon förklaring, och det har kännts som att dom inte har trott på mig. men den här gången var det annorlunda, den här doktorn lyssnade verkligen på vad jag hade att säga, och förstog mig. han försökte verkligen att förklara och reda ut saker, och ställa saker mot väggen om vad som egentligen pågick. han var sympatisk och visade intresse för att hjälpa, så det känns skönt. vi kom fram till att vi ska göra allt för att utesluta så mycket som möjligt nu, genom att exprimentera med kost, skriva matdagbok osv. så att vi till slut kan köra uteslutningsmetoden och komma fram till vad som egentligen är felet. Efter det lättande läkarbesöket åkte jag med mamma och martina till stan, inhandlade födelsedagspresenter och annat smått och gott, mys.

Ingen träning idag! suprise!! men imorn och på torsdag har jag pass inbokade, så då kör vi gärnet! Ikväll ska jag ängna mig åt annat. borde egentligen göra läxor nu, men dom kan jag göra på den 1 timmas bussfärden jag ska genomlida för att komma till sängen jag ska tillbringa min natt i, bli inte för nyfikna!


kavaj från BikBok
t-shirt från Gestuz
klocka från o.n.e
jeans med detaljer från HM

vi hörs nog inte mer idag, eller kanske ikväll när jag har anlänt till min slutdestination, haha.

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0