how can it be wrong, when it feels so right?

jag har haft en hemmakväll idag, tror att jag behövde det. det är mycket på en gång nu, mycket saker jag ska ta ställning till och tänka över. jag behöver komma underfund med mig själv och vad jag vill. det snurrar tankar hit och dit, fram och tillbaka hela tiden. känslorna åker berg- och dalbana. alla säger hela tiden, "det är det bara du som kan svara på, du får sätta dig ner och tänka över det, det är ditt val". lättare sagt än gjort säger jag. jag vill inte tvinga fram beslut, som jag senare kanske ångar? det är press från alla håll att jag måste veta vad jag vill, nu. jag vet inte vad jag vill, vet ingenting känns det som just nu. hur kommer man på vad man vill? instinkt säger vissa, eller magkänsla. jag känner inget sånt. ena dagen är jag tvärsäker på vad jag vill, dagen efter vet jag ingenting. jag förstår mig inte på mig själv. vad ska man tänka på när man fattar beslut? sig själv, eller andra? vara egoistisk eller inte? och hur vet man egentligen vad som blir bäst för en själv? hur vet man att man gör rätt? ska man gå på sina känslor eller vetenskapen om vad som borde vara rätt eller andras åsiker? hur skiljer man på rätt och fel, vad som är bra och inte bra?   

och nej, jag är inte deprimerad på något sätt. det är onormalt att gå igenom hela sin ungdom utan att någonsin känna att man inte vet vad man vill eller känner.

puss&godnatt!
/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0